Práva a povinnosti objednatele a poskytovatele
Objednatel má právo na poskytnutí účetního poradenství poskytovatelem v termínu, který určí v závazné objednávce, a to při splnění platebních podmínek, které určí poskytovatel. Objednatel má právo na ochranu údajů, které sdělí pro účely provedení a vyúčtování účetního poradenství. V případě, že požadavek objednatele na účetní poradenství písemnou formou směřuje k řešení specifického účetního případu, má poskytovatel právo vyžádat si bližší informace od kontaktní osoby objednatele. Poskytovatel má právo požadovat od objednatele úhradu dodatečných nákladů, které vzniknou v souvislosti s nezbytným zjištěním bližších informací, tak aby mohlo být písemné účetní poradenství provedeno odpovědně. Dodatečné náklady je poskytovatel oprávněn požadovat až do výše 50% základní sazby za provedení písemného účetního poradenství za 1 dotaz.
Poskytovatel zpracovává požadavek na účetní poradenství výhradně na základě informací, které mu objednatel poskytne v závazné objednávce a jeho vyjádření k souhlasu či nesouhlasu k dalšímu kontaktování. V případě, že objednatel nesouhlasí s tím, aby ho poskytovatel kontaktoval pro upřesnění dotazu, bere tímto na vědomí, že dotaz bude zodpovězen pouze na základě podaných informací v prvotní závazné objednávce. Za případné odchylky od správnosti písemného sdělení, které vzniknou v důsledku absence příslušných informací, nenese poskytovatel žádnou odpovědnost.
Objednatel má právo odstoupit od závazné objednávky v případě, že mu nebylo poskytnuto požadované poradenství v termínu, který požadoval v závazné objednávce, přičemž mu nebyly poskytovatelem sděleny žádné okolnosti, které by znemožňovali provedení poradenství. V případě, že byl řádně uhrazen poplatek za provedení účetního poradenství, a objednatel od závazné objednávky odstoupil, má nárok na vrácení zaplaceného poplatku v plné výši.
Obchodní podmínky pro poskytování služeb v rámci činnosti účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
SMLUVNÍ VZTAH
Účetní kancelář KALIE s.r.o. uzavírá s klientem mandátní smlouvu dle § 566 a násl. zák. č. 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku. Rozsah a podmínky smluvního vztahu jsou vždy předmětem individuální dohody.
Ve vztahu odpovědnosti za škody způsobené klientům máme uzavřeno pojištění odpovědnosti při výkonu profese.
Uzavřením smluvního vztahu mezi klientem – mandantem a účetním poradcem – mandatářem dochází k naplnění § 5 zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví, kdy účetní jednotka může pověřit vedením svého účetnictví i jinou právnickou nebo fyzickou osobu. Pověřením podle věty první se nezbavuje účetní jednotka odpovědnosti za vedení účetnictví.
Z výše uvedeného vyplývá, že účetní poradce vykonává účetní poradenství a služby vedení účetnictví a daňové evidence výhradně na základě podkladů dodaných k zaúčtování mandantem. Mandatář je povinen informovat mandanta o možných dopadech zaúčtování jím dodaných účetních dokladů, kdy tyto jsou z povahy dokladu či události s ním spojené zřejmé. Trvá-li mandant na uchování těchto dokladů v účetnictví, nenese mandatář za případné nesrovnalosti při kontrolách účetnictví ze strany správce daně a jiných kontrolních orgánů žádnou odpovědnost.
V případě žádosti o písemné poradenství se smluvní vztah považuje za uzavřený odesláním objednávky a jejím následným potvrzením o přijetí účetní kanceláří.
Stejně tak, pokud se jedná o žádost ústního poradenství odeslanou prostřednictvím web aplikace. Ústní poradenství v rámci klientského vztahu – mandátní smlouvy na vedení účetnictví, je řešeno prostřednictvím této obchodní smlouvy.
Smluvní vztah v případě ústního poradenství vyžádaného jinou formou vzniká jeho poskytnutím.
Nabídky v této oblasti připravujeme
Nabídky v této oblasti připravujeme